Saturday, February 18, 2012

Tanganmu bawa ke syurga

Sayu hati ku bila melihat mu mami.Satu panggilan begitu sukar aku sebut dahulu bila di ajak oleh abangku untuk memanggilnya "Mami". Sekarang anak-anak ku memanggilmu "Tok ma".Dia insan berhati waja..sanggup melupakan segala kegembiraan di dunia demi untuk menjaga aku dan abangku. Dia melupakan hasrat untuk berkahwin dan memiliki satu keluarga demi untuk bersama dengan ku. Begitu besar jasanya..sehingga tak terbalas rasanya. Semoga Allah membalas dan memberi kesihatan yang berpanjangan hendaknya.

Kasih sayangnya melebihi ibu ku sendiri. Tangan itu yang membuat makan,mendodoikan aku dan menjaga aku ketika aku demam. Kini tangan yang membelaiku sakit...tangan itu ingin berehat dari melakukan kerja-kerja lagi. Sudah tiba masanya tangan itu ku berehat. Jika aku bekerja 5 hari seminggu tetapi tangan itu tidak diberikan cuti mingguan malah cuti tahunan. Jasamu tak terhingga 'Mami'.

Semoga tangan tok ma cepat sembuh. Tok ma jangan buat kerja kuat-kuat. Kami akan belajar untuk jadi secekap dan serajin tok ma.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...