Monday, February 6, 2012

Between dreams and memories

Setiap orang mempunyai impian memiliki rumah idaman hati.Tapi aku tak bermimpi untuk memiliki rumah sendiri.Tetapi aku bersyukur pada Allah akan rezekinya.Di buka jalan dan cara untuk aku suami isteri memiliki rumah di mana tempat tinggal kami sekeluarga. Rumah yang bakal mencatat sejarah dan tempat anak-anak ku akan dibesarkan.Lapang dadaku bila aku tahu anak-anak aku akan ada tempat berteduh.

 Aku amat sayang pada rumah arwah emak. Di sanalah aku di besarkan. Banyak kenangan pahit manis di sana. Aku seakan anak kecil.Antara suka dan duka.Jiwa bercelaru ,rasa ingin menangis tak mahu berpisah dari rumah itu.Mungkin aku sudah selesa dan takut pada perubahan.Setiap sudut rumah itu mengingatkan akau pada arwah emak, arwah abah dan arwah che.Rumah tersebut menyimpan seribu kenangan. Terasa seakan mereka baru pergi. Bila memikirkanya...isteri adalah tempat nya di sisi suami. Aku patut berhijrah demi suami dan anak-anak.

Walau bagaimana pun semoga Allah mempermudahkan perjalanan hidupku sekeluarga. Amin.Ini adalah satu keputusan yg besar pernah kami buat.Tak terlintas dlm fikiran sejauh ini impian kami.Kami melepaskan utk memiliki kenderaan lebih selesa demi kehidupan yg selesa.

semoga ia sebagai satu langkah dalam kehidupan yang lebih baik

semoga di sini ikatan kekeluargaan kami bertambah kuat

Terdapat ubah suai rumah di lakukan. porch di tambah sebelah sini sebanyak 13X18 

Ini adalah satu keputusan yg berani pernah kami buat.Tak terlintas dlm fikiran sejauh ini impian kami.Kami melepaskan utk memiliki kenderaan lebih selesa demi kehidupan yg selesa

Disini aku akan besarkan anak-anak dgn cara ku.Semoga mereka menjadi insan  baik


permulaan bagi projek kami..anak-anak bakal jiran


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...